torsdag 30 augusti 2012

Stunder att spara...

... långt in i hjärtat
 
 
Det har varit en rätt tuff vecka och idag när jag hade hämtat Linn på fritids började den ta ut sin rätt
Inte blev det bättre av synen som mötte mig när vi kom hem
Partytältet som fått stå kvar efter grillfesten för att tältduken skulle torka hade under dagen begett sig ut på en liten flygtur eller rättare sagt lagt sig upp & ner ovan på häcken mellan oss och grannen och lutade sig tryggt mot grannens garagetak
För en kort stund ville jag helst av allt bara sätta mig ner och gråta en skvätt av trötthet, uppgivenhet, frustration och en lätt känsla av stress
Efter ett snabbt samtal till Paul konstaterade vi att det inte var så mycke jag kunde göra på egen hand så Linn och jag kunde fortsätta vår eftermiddag som planerat
Dvs först en tur in till Björks för att Linn skulle kunna spendera sina vinstpengar från Solvallakvällen, handla lite middag och sen upp till stallet
 
 


Efter att ha klarat av Björks och ICA och vi satte oss i bilen sa Linn
 
- Mamma, jag är jättetrött... vi kan väl bara titta till Prinsessan och borsta henne lite, jag orkar nog inte rida idag
 
Trött och seg hade jag inga som helst problem med att nappa på hennes ide men så fort Linn hoppade ur bilen på stallbacken utbrast hon
 
- Nu känner jag mig piggare ! Jag vill nog gå en promenad med Prinsessan
 
 
 


En promenad blev det, en ganska lång sådan
I dryga timmen strosade vi runt i skogen, småpratade, åt blåbär, sprang på ett gäng kantareller och hade det hur supermysigt som helst
En totalt kravlös promenad där vi helt enkelt bara njöt av naturen och varandra
 
 


När vi satte oss i bilen var jag fortfarande trött men uppgivenheten, stressen o frustrationen hade ersatts av ett lugn och en betydligt behagligare känsla av välmående
Än en gång blev jag påmind om hur otroligt bra jag har det
Vilken förmån det är att få ha eftermiddagarna tillsammans med Linn, vilken energi & kärlek våran envisa lilla ponny delar med sig av
Tänk att just jag får befinna mig just här och nu och får vara en del äv den här underbara tillvaron
 
 


Visst finns det mycke jag drömmer om och mellan himmle och jord men när allt kommer omkring så har jag det jag behöver
- ibland behöver jag bara bli påmind om det



 


 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar