onsdag 8 augusti 2012

Total...

... lycka


I dag red Linn på Bettan, Alva en av tjejerna i stallet lånade Prinsessan och hängde med
Linn & Alva ville rida lite på banan till att börja med
Varken Prinsessan eller Bettan är väl sådär överdrivet förtjusta i att ridas på banan så jag sa att dom fick rida en mkt kort stund och sen skulle vi ta en sväng i skogen




Tjejerna skrittade runt lite, började trava och sen frågade Alva om hon fick testa att gasloppera vilket hon givetvis fick
Alva fick fart på Prinsessan och galopperade längs ena långsidan medans Linn och Bettan befanns sig travandes på den andra långsidan och rätt vad det är ser jag i ögonvrån hur Linn och Bettan kommer
- galopperandes !!!

*wow*

Bettan är en dam i sina allra bästa år som hitintills inte alls tyckt att det där med galopp varit något att ägna sig åt
Som jag har förstått det så har Bettan aldrig galopperat med ryttare tidigare och Bettans ägare Kicki har sett henne galoppera i hagen någon enstaka gång
Bettan har kort sagt varit en dam av skritt & trav




Det roliga var att Bettan bjöd upp till galopp tre gånger på ridbanan och hon såg dessutom ut att gilla det hela det liksom strålade om både Linn och Bettan
Efter stunden på banan tog Linn och Bettan yttepytte skrittrundan i skogen runt ridbanan innan dom red ner till fältet för att kolla på när tjejerna på ridlägret ägnade sig åt ponnygalopp




Både Linn och Alva blev allt lite sugna när dom såg hur tjejerna raceade med sina hästar och när ridlägertjejerna raceat färdigt undrade Linn och Alva om dom ochså fick galoppera på fältet
Jag gav klartecken till en galopp med förbehållet att dom fick ta det från halva fältet och att dom fick galoppera under sansade former samtidigt som jag tyst för mig själv undrade hur i hela friden dom skulle lyckas övertala hästarna att gå iväg från stallet
Döm om min förvåning när både Prinsessan och Bettan skrittade iväg med ivriga steg och ännu mer förvånad blev jag över att Bettan var så på hugget och fattade galopp direkt när dom vände tillbaka mot stallet





Efter ridturen ville Linn åka och bada
Jag ?
Jag ville helst av allt åka hem, ladda över filmen/bilderna från kameran och omedelbart visa Kicki vad hennes lilla troll roat sig med under eftermiddagen
 Linn & Bettan är allt ett charmigt litet par som gillar varandra skarpt
Det kanske låter fånigt men på ridbanan idag riktigt strålade det om både Linn och Bettan,
man kunde se på dom båda två att dom trivdes och gillade att vara tillsammans











2 kommentarer:

  1. Ja alltså, undrens tid är icke förbi helt uppenbart! Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle få se detta, iallfall inte så frivilligt och lätt från Bettans sida! Det är klart att hon har galopp i sig, hon är ändå en häst, men hon använder den så väldigt sällan att man ibland undrar =) Jag vet att de som hade henne i "mellanåren" försökte och försökte men lyckades aldrig få henne att ta ett steg i galopp under ryttare!! Så det här var.... fantastiskt!! /K

    SvaraRadera
  2. Våra tjejer är fantastiska <3

    SvaraRadera