onsdag 22 augusti 2012

Robinson vs...

... Wild Kids
 
 
I en kombination av extrem trötthet och i brist på något bättre att vila ögonen på så hamnade Linn och jag i TVsoffan framför Robinson
Linn kikade intresserat och fällde några kommentarer om att tjejerna borde klä på sig lite mer och inte visa sig nästan nakna i tv eftersom det var så pinsamt
 
När programmet var slut konstaterade Linn 
 
- Robinson är ju som Wild Kids.... men Wild kids är mycke smartare... barnen är mycke klokare och så har dom kläder på sig, det tycker jag är bra
 
 


Och det är inte utan att jag håller med henne
Wild Kids är betydligt trevligare underhållning än vad Robinson är och jag är tämligen säker på att kvällens tittande var ett undantag för min del
Nästa gång jag är trött och inte orkar göra något ska jag nog föreslå att vi lägger oss och bläddrar i någon rolig bok istället för att sitta framför TV i en timme och sen efteråt konstatera att det var ett rätt trist program
Robinson, Fångarna på Fortet, Ensam mamma söker och allt vad nu dessa program heter börjar kännas rätt slitna nu
Är det inte dags att skrota dessa koncept snart ?
Ska det vara så svårt att kläcka nya programideer, att ge oss tittare något nytt, roligt och underhållande att vila framför när vi inte orkar ta oss för något annat eller helt enkelt bara  känner för att underhållas en stund 


4 kommentarer:

  1. Framförallt de programideerna som går ut på att spela ut folk mot varandra borde vi kunna få slippa en tid....
    Jag gillar ju matprogram och är förtjust i sådana som tex Top chef och masterchef (dock ej den svenska). Har noterat en intressant, stor skillnad vad gäller masterchef. Den amerikanska upplagan är fylld av intriger och skitsnack deltagarna emellan medan den australiensiska är hur trevlig som helst, deltagarna är vänliga och bussiga med varandra och hela klangen i programmet är varm och mysig.... visserligen skall ju en vinnare koras i båda upplagorna, men de båda är ett praktexempel på hur olika "samma program" kan vinklas beroende på vad producenterna väljer att lägga fokus på...
    kram/K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den Australienska versionen har jag missat :( Jag gillar ochså matprogram men tyvärr blir ofta de svenska versionerna rätt trista och grå :(
      *kram*

      Radera
  2. TV numera tycker jag är så trist! Och då har vi ändå fler kanaler än jag (nästan) kan räkna. Nu har BBC Entertainment slutat visa "Qi" på kvällstid så nu tycker jag inte ens att det är lönt att sätta på TVn längre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser otroligt lite på TV, på sin höjd tre-fyra program/vecka, finns liksom inget som roar mig eller lyckas fånga min uppmärksanhet :)

      Radera