söndag 26 augusti 2012

Vi hade en...

... sju års kris
 
 
I går morse/fm´s var jag färdig att ge upp
Tyst för mig själv lovade jag att aldrig, aldrig någonsin utsätta mig för något liknande igen
Jag tänkte helt enkelt göra slut på ett sjuårigt förhållande och gå vidare mot nästa mål
 
 


Men strax före tre dvs ungefär samtidigt som de första gästerna började droppa in så infann sig lugnet och känslan av att vi nog skulle fixa det hela,
Att vi hade tagit oss igenom den värsta stormen och nu kunde slappna av och börja njuta av tillvaron tillsammans
 
 
 
 





 
 
 
 
När årets "Frihamragill" var till ända kunde jag konstatera att den där sjuårskrisen kunde gå och dra något gammalt över sig
Den lätt panik och kaosartade känslan hade ersatts av en betydligt härligare känsla
- ett lyckorus
 
 
 
 
Tänk att vara så lyckligt lottad att man kan fylla sin trädgård med drygt sextio underbara vänner
Vänner som fyller partytältet med härliga skratt och massor av värme och kärlek
Kan man ha det bättre ?
 
 
 
 
Och lite lagom knäpp som jag är så kan jag meddela att jag redan så smått börjar fundera på vad vi skulle kunna ha för tema på nästa års grillfest
Nu har vi kört Tyskt tema, surf & turf , Jorden runt mfl. så nu gäller det att gnugga geniknölarna och komma på nå´t nytt
Men vi har ju nästintill ett helt år på oss att fundera och under tiden ska jag njuta av den härliga känslan av att befinna mig just här, just nu...
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. hihi du hinner nog komma på ngt jätttesmaskigt på ett år =)
    tack igen! /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knäppa som vi är så har vi redan en ide´*fniss*

      Radera
  2. Härliga fat!
    Vilken tur ni hade med vädret!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt otroligt, knappt man vågar skriva det men det här var sjunde gången och ännu *peppar peppar* har vi inte haft regn någon gång...

      Radera