torsdag 9 augusti 2012

En ...

... bra dag

Om måndagen var ett riktigt stolpskott till arbetsdag så måste den här torsdagen räknas till ja om inte en nätkyss så kanske iallafall en liten rullning över mållinjen
Kort sagt, dagen på jobbet var riktigt trevlig
Bara en dag kvar att jobba innan min lilla tvåveckors semester och en hel del att göra men jag fick välkommen hjälp att göra en grovplanering inför helgen av en som hade en timme över och även resterande jobb flöt på i rätt riktning
Det känns lite som att man sänkt garden lite...




Efter jobbet blev det en tur till stallet och även idag fick vi sällskap av Alva som följde med en sväng på Prinsessan när Linn red Bettan
Efter gårdagens galopper tänkte jag att tjejerna skulle ta´t lungt men Bettan var av en hel annan mening så Linn hade full sjå att hålla igen det lilla travtrollet
På väg mot stallet fick tjejerna lov att ta en kort galopp på ängen och det var något alla fyra såg ut att gilla till max




Riktigt så vilt som det ser ut på fotot gick det inte till och jag vet inte riktigt vad Linn pysslar med men när hon såg fotot konstaterade hon att hon borde lära sig rida bättre
Själv kan jag väl tänka att hon har en hel del kvar att lära och att hon definitivt behöver jobba på att hålla händerna stilla
Efter stallet blev det ett snabbdopp och sen hem för att fixa middag och nu ska jag bara ta´t lungt resten av kvällen och nuta av det faktum att endast en arbetsdag återstår och sen är sovmornar och lediga dagar åter ett faktum



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar