lördag 11 augusti 2012

Världens bästa...

... ponny


I dag var en sån där "bli varm i hjärtat dag" i stallet
Vi hade bestämt träff med Malle i stallet och i väntan på henne roade vi oss med att kika på hopptävlingen som avslutade årets sista ridläger på ridskolan
Efter tävlingen lastade vi ur vår rockard som Malle så snällt levererade till stallet





Förutom rockarden hade Malle med sig en sele till Prinsessan, en betydligt finare sele än det hopplock vi haft tidigare
Givetvis var vi ju tvugna att prova ut selen så det var bara för mig att gå ner i hagen och hämta upp Prinsessan och döm om min förvåning när Sessan valde att överge gräset och komma mig till mötes
Jösses, det händer banne mig inte varje dag må jag säga
Vår Prinsessa brukar mycke tydligt visa vad hon tycker om att bli störd mitt i maten och med bestämda steg gå åt ett annat håll
När nya selen satt på plats bestämde vi oss för att tömköra lite och Malle tog tömmarna och styrde mot ridbanan
Prinsesan gick framåt och gjorde under lite småprotester det Malle bad henne om, en sak kinkade hon dock väldigt med och det var att stanna
- gud så fånigt tyckte Prinsessan och larvade sig
Efter en stund tog jag över tömmarna och trots att jag verkligen är amatör och i princip novis på det här med att tömköra så blev det en märkbar skillnad på Prinsessans inställning
Man riktigt såg hur hon lyssnade och liksom bara väntade på att få göra det jag bad henne om och det där med att satanna gick alldeles galant ja hon stod faktiskt stilla tills hon fick order om att röra sig framåt igen




Sånt värmer mattehjärtat nå´t gudomligt och jag blev riktigt glad
- tänk att vi har en så go´o mysig häst
Nu känner jag bara att jag vill lära mig mer och mer  och mer
Kort sagt jag vill skaffa mig kunskap i tömkörningen/körningens underbara värld så att även jag kan ha roligt tillsammans med den lilla ponnymadamen



2 kommentarer:

  1. Ni kommer få det urkul ihop! /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas verkligen det - känner mig som ett barn på julafton :)

      Radera