måndag 13 augusti 2012

Storstädning och...



... kloka funderingar


Linn och jag inledde vår semestervecka med att städa hennes rum eller om vi ska vara riktigt ärliga så städade jag och Linn lekte med sina hästar och underhöll mig med sitt evinnerliga prat
I dag var det väldigt mycke funderingar och en del planering inför den kommande helgen då vi ska till Vreta kloster och tävla med RKS




I vanliga fall åker vi ju bara över dagen men den här gången ska vi sova över vilket gör det hela lite extra spännande och som grädde på moset har Linn bestämt sig för att debutera i klass 5e dvs hoppning 30cm tillsammans med Dumle
Ett beslut hon tagit helt själv och som är lite smått udda med tanke på att hon med nöd och näppe fick Dumle runt banan när dom debuterade i början på juni i klass 5b dvs 10cm
Därtill ska man även notera att Linn var väldigt skeptiskt till det där med att hoppa högre än 20 cm ända fram tills nu i sommar
Nåja, friskt vågat hälften vunnet




Det jag gillar allra mest är Linns resomnemang kring det hela

- Mamma du vet jag och Dumle tävlar bara mot oss själva.
-  Vi ska ge järnet och visa att vi gillar varandra
- Jag ska göra som jag har lärt mig av Jossan och Marika, bestämma mig för vart vi ska rida och sen är det bara att driva på
- Om vi klarar oss runt banan har vi vunnit tycker jag, jag bryr mig inte om hur fort dom andra rider
- Det viktigaste är att jag och Dumle har roligt tillsammans





Mycke tänkvärda funderingar av en liten tjej
 Med tanke på de senaste dagarnas diuskussioner ang. tävlingen på söndag så känner jag mig rätt stolt över min kloka tjej 
Ibland kan jag känna att det här med tävlandet och att vinna får alldeles för stort fokus för när allt kommer omkring så är det barn det handlar om, små barn dessutom och det allra viktigaste borde vara att dom har roligt tillsammans med sina små ponnykompisar och inte antalet segerrosetter som följer med hem
Att Linn, Dumle & Sillen kommer att få en allldeles underbar dag är jag helt övertygad om och jag tror att även Malle och jag kommer att ha rätt skoj även om det blir en hel del arbete




2 kommentarer:

  1. hehe det känns som att jag har ett finger med i spelet oxå..... den där luringdagen då hon faktiskt hoppade högre än hon trodde och vågat. *kacklar lite evil-ish fast kärleksfullt* /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart har du en del i det hela att det lossnade, förmodligen en rätt stor del :-) Ibland behöver man en spark i rätt riktning *s*

      Radera