onsdag 15 augusti 2012

Hur var det nu med rönnbär...

... och den kommande vintern ?


För två år sedan dignade vårt rönnbärsträd av bär, man såg knappt bladen för alla bär och alla vet vi ju hur den vintern blev
- lång, snörik och eländig
Förra året hade vi sådär halvdant med rönnbär och den vintern var helt klart en vinter i min smak



I år kan jag räkna klasarna med rönnbär på minatvå  händers fingrar
- och få fingrar över
Vågar jag tro att det tyder på en mild vinter ?
För mig får det gärna snöa typ den 22 - 23 decembar och sen töa bort på nyårsdagen och sen ev lite snö - med betoning på lite - lagom till sportlovet





6 kommentarer:

  1. Här dignar träden, så det kanske blir lokalt blask ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Loklat blask funkar för mig, gärna snöfritt i Frihamra och dess omnejd

      Radera
  2. Låter lovande! /K

    SvaraRadera
  3. Hoppas, hoppas, hoppas att dina rönnbär "har rätt"!

    SvaraRadera