onsdag 1 augusti 2012

Det är så lätt...

... att leta fel hos andra


Ännu lättare är det att påpeka dessa, gärna då med en liten överlägsen min
Desto svårare och jobbigare är det när det uppdagas att den man anklagade faktiskt hade gjort allt hon skulle och den här gången var helt oskyldig och att det var man själv som gjort en, eller rättare sagt två misssar och den där charmen som man alltid kunnat förlita sig på och som hjälpt en ur liknande knipor tidigare helt plötsligt var totalt verkningslös




Nej, jag ska inte skriva att jag hånlog eller på något sätt visade min skadeglädje men jag kan erkänna att det kändes himla skönt att ha ryggen fri
Och kanske, kanske gav det hela en liten tankeställare till vederbörande
Det är lätt att fela, det är till och med mänskligt att göra det
Och när det händer så är det så mycke trevligare om man hjälps åt istället för att leta syndabockar
Det hela blir liksom lite pinsamt när man gjort en stor affär av något, suckat, spänt ögonen i någon och sagt
- Det får bara inte hända...
Nej, det får det inte och det hade heller inte hänt om vederbörande tagit sig tid, varit noggrann och gjort det h*n skulle göra dvs precis det h*n anklagde mig för att inte ha gjort



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar