söndag 8 maj 2011

Äntligen...

... söndagkväll!!!

När andra suckar tungt över att söndagskvällen är här så känner jag en viss lättnad
Nu har jag bara mitt pass i morgonkväll att klara av sen väntar två rätt trivsamma veckor för min del
På tisdag är jag ledig, på onsdag är det VAB eftersom Linn ska till tandläkaren, torsdag är jag ledig, fredag jobbar jag till två sen är jag ledig i fyra dagar
Jobbar därefter tre dagar och sen ledig två...

Kort sagt,
det känns som lite "räkmacka" ett tag


Jobba helg är väl egentligen aldrig särskilt roligt, iofs är det inte speciellt tradigt heller
för när allt kommer omkring är det trots allt lugnare att jobba helg jämfört med en vardag
- inga städningar, inköp, duschningar eller annat tjafs utan helt enkelt bara jobb
I dag hade jag dessutom en rätt trivsam runda som bla innebar en fika i solgasset

Efter jobbet tog vi en tur till Flygfyren,
huvudsyftet var att inhandla dagens middag men...

... ja , det blev nog lite mer än så typ en proppfull kundvagn,
skönt att få matförrådet påfyllt igen
Sen blev det hem och middagsfix
Ja om jag ska vara riktigt ärlig så var det Paul som stod för middagsfixet och min arbetsinsats i det hela bestod i att se till att det blev dukat



Efter middagen tog vi en promenad
Promenad o promenad förresten
- det var nog lite att ta i vi kom nämligen inte längre än till allmänningen där grannarna höll på att elda ris
Vi blev stående där i sådär två timmar, njöt av värmen från elden och språkade om allt och ingenting
En rätt mysig avslutning på en ( trots jobb ) helt okey helg




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar