måndag 16 maj 2011

Ur frustrationen...

... föddes en tunika

I lördags återvände helt oväntat min sylust
Jag bestämde mig för att sy något snabbt och enkelt
- en singoallaklänning till Linn
När jag skulle ta fram mönstret upptäckte jag att min mönsterpärm var puts väck borta
Jag letade en lång stund sen gav jag upp, letade fram ett annat mönster som jag sen modifierade om tills det blev som jag ville
Det tog typ hela lördagskvällen i anspråk,
gårdagskvällen ägnade jag åt tillklippning och idag kunde jag äntligen sätta mig vid symaskinen en stund




Det behövs några småjusteringar i mönstret innan jag klipper till nästa tunika men i det stora hela är jag nöjd
Det roligaste av allt var att Linn blev överlycklig när hon kom hem och fick se den
- både jag och tunikan fick en bamsekram
Sen åkte tunikan på och med tanke på att hon fortfarande - en timme senare - har den på sig så fick den nog VG av Linn





1 kommentar: