torsdag 19 maj 2011

Idag fick Linn...

... lära sig den hårda vägen


När Linn rider har hon en förmåga att koncentrera sig på allt annat än ridningen
Hon kör gärna 100 gånger varför då frågor?
Fantiserar och pratar om allt och ingenting

Idag var just en sån dag,
redan efter fem minuters ridning hade jag skavsår i öronen av alla "varför då"
Eftersom Prinsessan tog sikte på allt grönt härligt gräs längs ridvägen påminde jag Linn ideligen om vikten av att ha koll på tyglarna,
att koncentrera sig på vad Prinsessan gjorde,
att se till att hålla henne på mitten av vägen
Bla Bla Bla

Ja, jag hörde själv hur tjatig jag lät men vips så...





... mitt i ett
- Varför går snigelskalet sönder när Prinsessan trampar på dom
 fick Prinsessan syn på ett extra gott grässtrå och sänkte kvickt mulen ner mot marken och ungefär lika kvickt for Linn som en kanonkula över halsen och rätt ner i backen
- med huvudet före
Tack o lov för att det finns ridhjälmar säger jag bara
Det var en rejäl avåkning som givetvis gjorde  rätt ont och Linn var spak efteråt,
ja faktiskt så spak att jag fick koppla på grimskaftet och leda Prinsessan en stund vilket var ett tag sen





Kanske är learning the hard way den enda vägen att gå
Jag menar vad spelar det för roll hur mycke mamma tjatar ?
Mamma vet ju ändå ingenting om hästar,
iallafall inte jämförr med Linns stora idoler Ridläraren Marika och moster Malle

I morrn är det dags för ridning igen och det återstår att se om dagens läxa sitter eller om Linn kommer att sväva ut i det blå än en gång


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar