lördag 21 maj 2011

Mina två...

... fina Prinsessor


I dag var det dags för Linn att rida Prinsessan på en lektion,
ett upptåg som hade kunnat sluta lite hur som helst
Prinsessan har på ett mycke klart och tydligt sätt visat oss att det där med ridbanor är ingenting hon är speciellt road av
Detta har hon visat på x antal olika sätt bla annat genom att lägga sig ner och rulla,
vara allmänt sammarbets ovillig och helt sonika lämnat ridbanan genom att smita ut under plankan vid öppningen...


... kort sagt,
dagens lektion kunde gå lite hur som helst och jag var inställd på att det skulle bli kaos och gråt
Dvs att Prinsessan skulle konstra så mycke att Linn till slut skulle bli alldeles frustrerad och brista ut i gråt





Men mina farhågor besannades inte
- tvärtom
Linn & Prinsessan skötte sig alldeles ypperligt båda två
Linn kämpade hårt med sitsen och händerna och var hur duktig som helst
Prinsessan pinnade på med pigga steg och såg ut att stortrivas där på ridbanan
Ja det gick så himla bra att t.o.m hönspappan kunde koppla av och luta sig tillbaka en stund




Det var så himla kul att se Linn och Prinsesan jobba på tillsammans
Kicki, en av tjejerna som har sina två hästar på lösdriften  satt på en stol i solskenet och tittade på när småtjejerna red
Hon tyckte att Prinsessan hade ett fint steg, att hon rörde sig snyggt...




... kände mig lika glad över den kommentaren som jag har känt mig när någon sagt nå´t fint om mina barn
- tänk så fånig man kan vara egentligen som blir glad över en sån sak
Men,
ja Prinsessan är ju min lilla "bebis"



Med tanke på att hästar är flockdjur så är det ju inte så konstigt att Prinsessan tyckte att det var helt ok att vara på ridbanan idag,
hon hade ju sina polare med sig och det är väl med hästar som med oss människor
- allt blir så mycke roligare när man gör det tillsammans med sina vänner




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar