onsdag 25 maj 2011

På dagarna är hon helt vanliga Linn...

... men på kvällarna förvandlas hon till Rockstjärnan Hannah Montana




I säkert mer än ett år har Linn spanat in Hannah Montana klänningarna på BR
Jag har konstant sagt nej till att köpa dessa utstyrslar av två enkla anledning
- dom är direkt apfula och dessutom dyra




I dag var Linn hos tandläkaren och drog ut en tand,
något som hon självklart inte dirtekt sett framemot
I ett sånt läge passar en muta rätt bra så vår deal var att om tandläkaren fick göra det hon måste så skulle Linn få välja en STOR leksak på BR

Linns små mutor är indelade i olika klasser
* Yttepytte - en muta vi brukar ta till som en liten uppmuntran
* En mellan - en muta som Linn får efter tex en avslutad pencillinkur
* Jätte STOR - en muta vi använder oss av väldigt sällan...




... den sistnämda har vi nog egentligen mest använt när vi föräldrar varit lite extra blödiga,
som då när Linn var dålig sist och fick åka helikopter

Linn skötte sig alldeles ypperligt hos tandläkaren och trots att hon fortfarande var rätt groggy och ostadig på benen efter att ha fått lugnande så skulle vi absolut stanna till vid Täby C och gå in en sväng på BR
Linn gick runt länge och väl och spanade på leksakerna
Först bestämde hon sig för en Barbie,
sen ville hon ha lite pyssel eller varför inte ngr nya Pet shops ?
Till slut hamnade hon framför stället med alla förfärliga Prinsess och Hannah Montana klänningar och där hängde den
- klänningen med både peruk och mikrofon

- Snälla mamma, kan jag få den här... snäääääällla





Hon har som sagt suktat efter en sån klänning länge nu och en dag som denna kunde jag inte säga nej även om det kändes surt att hosta upp 349:- för en rent ut sagt skitful klänning
Men men,
min solstråle blev överlycklig och ville byta om direkt där på BR och nu under eftermiddagen har hon underhållt mig med skön sång och härlig scenshow
Så,
ja även om jag kanske inte känner mig sådär jättenöjd över hennes val av "belöning" så känns det ändå rött okey när jag ser hennes glädje...


2 kommentarer:

  1. klänningen är hemsk. men ungen är ju lycklig så det är ju bara att bita ihop.

    SvaraRadera
  2. Förmodligen är det risig kvalite ochså iallafall med tanke på vad den kostade... Men som sagt, ungen e lycklig och då är mamma glad

    SvaraRadera