tisdag 17 maj 2011

Tyget köpte jag...

... redan förra våren

Men sen kom pollen och därmed astman som totaldäckade mig
Lagom tills värsta pollensäsongen var över så lyckades jag slå i svanskotan,
när den var läkt drog jag på mig ett virus som slutligen satte sig på stämbanden
- kort sagt 2010 var ett bedrövligt år och sylusten lyste med sin frånvaro

Men nu har bitarna äntligen fallit på plats,
vi har faktiskt varit friska i flera veckor nu
*Otroligt*
Förmodligen är det väl därför som livet så sakteliga börjar återvända och häromdagen knackade sylusten på dörren och h*n verkar väldigt enträgen om att få göra mig sällskap igen

Gjorde lite justeringar eller rättare sagt lite tillägg till mönstret jag använde mig av igår och vips hade Linn ännu en sommarklänning





Det irriterar mig lite att jag lyckades slarva lite o få till ett veck där det absolut inte ska vara något veck
men det retar mig inte så mycke att jag pallar sprätta och göra om utan jag bestämde mig för att vara lite mer uppmärksam nästa gång istället
För jag är rätt övertygad om att det kommer att bli fler klänningar/tunikor till den lilla damen
Ja, innan sommaren är slut lär hon ha fler än hon har behov av
- men vad gör man när sylusten finns där?

9 kommentarer:

  1. Man syr mot betalning till mig :-D.
    Jättefina klänningar, du är så duktig!

    SvaraRadera
  2. Aha, det är så man gör... Men jag förmodar att Tilde inte vill ha en rosa ;-)

    SvaraRadera
  3. ja betalar ja med!!!! klänningarna är ju tok söta!

    SvaraRadera
  4. Flickor, klart att Tilde & Disa ska vara sommarfina... jag ska göra en liten djupdykning bland tygerna.
    Pernilla, vad har Disa för storlek?

    SvaraRadera
  5. hmmm, vi har börjat köra stolek 92 nu. fast på vissa plagg är det lite stort fortfarande. å andra sidan gör det ju inget om det är lite stort.

    SvaraRadera
  6. Då har jag ett litet hum.... Nu är jag riktigt sugen på att sätta mig vid maskinen men man måste visst jobba om dagarna - iallafall ibland *s* så det är bara att invänta nästa lediga dag =)

    SvaraRadera
  7. va trevligt, ta med maskinen till jobbet vetja. vi har ju ändå inget att göra. *ler*

    SvaraRadera