onsdag 18 maj 2011

Eftermiddagen från helvetet...

... går äntligen mot sitt slut


Redan när jag hämtade Linn på förskolan vid fyrasnåret insåg jag vartåt det hela lutade,
på väg till bilen undrade hon om vi inte kunde gå och titta på heliga Birgittas bönegrotta men tråkig som jag är så svarade jag
- Inte idag Linn men vi kan göra det i morgon när jag hämtar dig lite tidigare

Ja, det var som att trycka igång gnällverket för efter det svaret var precis allt fel fel fel fel
Det hjälpte inte ens att Linns efterlängtade film "Cats & Dogs" hade kommit med posten och att jag okeyade att hon fick sätta sig och titta på den innan vi åkte till stallet
Under dom första 45 minutrarna hemma hade den lilla damen haft ungefär tio utbrott om precis allt och ingenting
Jag började lite smått fundera på om vi verkligen skulle åka upp till stallet men när jag yttrade det till Linn fick hon sitt elfte utbrott...




... och jag insåg att om vi skippade stallet skulle resten av kvällen bli allt annat än behaglig så jag bad Linn sätta på sig ridkläderna så vi skulle komma iväg,
den lilla detaljen tog väl sådär tjugo minuter i anspråk och när vi väl satt i bilen konstaterade Linn

- Mamma jag är aphungrig, jag nästan dör... jag måste ha en korv

Jag slängde en blick på klockan
- kvart över fem
Tre timmar sen mellis och en Linn med lågt blodsocker & en trött mamma är en värdelös kombination så vi stannade vi grillen i Finsta
I min enfald trodde jag att det serverades snabbmat vid en korvmoj och tänkte att något snabbare än kokt korv o mos finns väl inte ?
Ehhhh.....





... det tog 28 minuter för dom att få fram en mos med två kokta korvar
28 minuter!!!
Är det snabbmat?
Tilläggas bör att vi var dom enda kunderna vid korvmojjen
Jag kände mig aningens irriterad när vi slutligen kom till stallet,
inte blev mitt humör bättre av när jag såg att hästarna fortfarande gick i mathagen
Sen hästarna släpptes ner i "sommarmathagen" har vår lilla Prinsessa varit tämligen svårfångad,
ja för att inte säga omöjlig att fånga så just nu anpassar vi ridningen efter hästarnas mattider som iband dock är lite flytande

Nåja, jag garderade mig med ett äpple och några av hennes favoritgodisar,
tog grimman och traksade ner i hagen och döm om min förvåning
- Prinsessan lät sig villigt fångas och där någonstans vändes mitt humör
Ja även Linns humör blev betydligt mysigare o trevligare så fort hon hade håvat in sin mat och kommit upp på hästryggen




På lektionen i lördags red dom i backig terräng,
rejält backig terräng ska tilläggas och Linn ville testa alla uppför & nerförsbackar på Sessans rygg så dagens ridpass blev ett rejält motionspass även för min del
Shit pommfritt säger jag bara
Både jag och Sessan var rejält svettiga när bi återvände till stallet och
vaknar jag utan träningsvärk i morgon har det skett ett under








3 kommentarer:

  1. 28minuter för ett par korvar!! tillverkar dom korven själv eller. vilka amatörer. skönt att eftermiddagen vart bättre sen i alla fall

    SvaraRadera
  2. Förmodligen slöaktade dom väl grisen... Skönast av allt var dock Linn som högt och ljudigt sa
    - Jag tycker att dom är knäppa här som inte fattar att folk är hungriga, ska det ta sån här tid... Jag är helt övertygad om att dom hörde det genom luckan för tjejen gkorde det med ett - Här kommer eran mat äntligen!

    SvaraRadera
  3. Ja, 28 minuter för korv och mos?! Illa. Ibland lnskar man att man var lite mindre väluppfostrad och kunde drämma till med ett: du, dom där korvarna... glöm det, vi går nånannanstans.

    Humöret sen... Såna dagar är verkligen pest!! Tack och lov *ta i trä* är de inte allt för många (just nu).
    Med hopp om en bättre dag idag!
    KRAM!

    SvaraRadera