måndag 16 maj 2011

Glassiga...

... minnen


Häromdagen gjorde jag glass
När jag plockade fram det lilla häftet med receptet i började jag fundera över när jag gjorde den glassen för första gången
Jag kom fram till att det var när Joakim & Anna fyllde 3 respektive 1år





Med andra ord snart tjugo år sedan
Tjugo år ?
Vart tog den tiden vägen ?

Plötsligt poppade det upp en massa minnen från Joakim & Annas första år
- Alla promenader tillsammans med Karin och Albin under Joakims första år
- Joakims glädje över trampbilen han fick i 3års present
- Hur Anna lärde sig cykla på ett kick utan att någon hajjade hur det gick till
- Hur Anna jämt o ständigt sprang runt iklädd endast mössa och gummistövlar
Kort sagt,
minnena bara ploppade upp i strid ström

I sommar fyller Joakim 23 och Anna 21
- helt otroligt!
Mina småknoddar som nu är vuxna och lever sina egna liv i Linköping och Varberg  med allt vad det innebär med plugg, flick/pojkvän, jobb...





... när dom kommer hem i sommar ska jag absolut göra glassen igen
För hur det än är,
även om dom blir stora och flyttar hemifrån, startar sina vuxenliv och hur många år dom än fyller så kommer dom alltid att vara mina småpluttar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar