onsdag 4 maj 2011

En ridtur kan...

... vara en resa rätt in i fantasins underbara värld


Att hänga med Linn & Prinsessan ut i skogen kan vara ett riktigt äventyr
Vår enkla lilla skogspormenad förvandlades snabbt till en resa i fantasins underbara värld där vi färdades i Paradislandet



Eller rättare sagt vi var på upptäcksfärd i Paradiset
Linn guidade mig och Prinsesan längs vägen och berättade utförligt om alla platser vi passerade
Det jag trodde var en helt vanlig stubbe var ett bageri där det bakades överlevnadsbröd,
en liten gran var en godisaffär där det fanns lyckokarameller
En liten sten var en magisk vägvisare som berättade att vi skulle lämna ridstigen och utforska träden




Jag lyssnade tålmodigt och spelade med så långt min fantasi räckte till
Prinsessan?
Tja hon undrade nog vad Linn höll på med när hon styrde henne mellan träden men hon samarbetade och såg till att snika åt sig några gröna grässtrån lite då och då och verkade rätt nöjd med tillvaron



Även om jag varje dag tar del av Linns alla små funderingar och utsvävningar i fantasin underbara värld så upphör jag aldrig att förvånas över hur mycke som rymmer sig inom henne
Om jag fick önska en sak om Linns framtid så är det att hon ska få behålla sin fantasi och vetgirighet
Att just dom två egenskaperna ska finnas där inom henne hela tiden och vara hennes ledstjärnor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar