onsdag 4 maj 2011

Det blir...

... ett tidigt avslut på dagen


Klockan har precis passerat sju och jag ska hoppa in i duschen och sen vidare ner i sängen, vad Linn tänker göra resten av kvällen intresserar mig föga just nu
- näe, det är klart att det inte gör men det kändes skönt att få låtsas det för en sekund eller två

Efter att ha varit som en ängel ända sen vi kom från förskolan har hon precis fått ett psykbryt och är helt hysterisk över det faktum

1: Jag vill inte åka ner till badplatsen för ett kvällsdopp

2: Jag kan inte ens tänka mig att åka ner till badplatsen och bara känna på vattnet

3: Jag vägrar att åka till badplatsen för att se vad som händer där på kvällen

4: Det blev ingen tur till stallet idag utan det fick räcka med min snabbvisit där efter jobbet, något vi
gemensamt bestämde när vi åkte från förskolan

5: Jag vägrar att ta fram hennes badpool och fylla den med vatten

6: Jag vill inte gå på kvällspromenad

Kort sagt jag är en tråkig typ eller som Linn valde att säga det hela

- Nu är jag riktigt less på dig, du fattar ingenting och vägrar att vara snäll...

Kanske är det så att jag är dum och inte fattar någonting eller så är det helt enkelt så att en trött mamma och en trött Linn är en rätt risig kombination
Hur som helst så tror jag att vi båda mår bra av att komma ner mellan lakanen i rätt hyfsad tid för en gångs skull



1 kommentar:

  1. Trötta barn och trötta föräldrar ÄR en dålig kombo.

    SvaraRadera