söndag 15 maj 2011

Det är jobbigt med känslor...

...  Speciellt när bara är 5år

Det här med att dela med sig kan vara lite jobbigt,
speciellt när det gäller något man tycker väldigt mycke om

I går hade vi besök av Ulrika, Joakim & Tilde
Ett besök som Linn såg framemot
Tilde som tidigare bara ridit på "ponnyrundor" skulle få låna Prinsessan och hänga med ut i skogen när Linns ridgrupp red ut

Linn förberedde sig redan i veckan och föreslog själv att Tilde kunde få låna ridbyxor, hjälm och säkerhetsväst av henne



Lördagen kom och Linn visade glatt sina ridbyxor för Tilde så att hon kunde välja ut ett lämpligt par
och det var två mycke förväntansfulla tjejer som gav sig iväg till stallet
Vi hämtade upp Prinsessan och ställde henne i spiltan brevid Daisy som Linn skulle rida och det var ungefär då som det började bli lite jobbigt för Linn

Vi började borsta lite smått och då insåg Linn att inte nog med att Tilde skulle rida på hennes häst,
mamma hjälpte dessutom Tilde med borstning o hovkratsning
Kort sagt
- Tilde förvandlades helt plötsligt till en liten konkurrent...

- Jag vill inte att någon annan rider Prinsessan... Prinsessan är bara min...




Efter mkt om och men kom ridgruppen iväg på sin skogstur och i samma veva som Linn satt upp på Daisy glömde hon nog bort det faktum att Tilde red på Prinsessan

Eftersom Tilde inte var så van att rida hängde vi med fram tills Linn o hennes kompisar skulle börja trava på allvar då vände vi tillbaka till stallet och pysslade om Prinsessan i väntan på att Linns grupp skulle komma tillbaka




Efter att Linn hade pysslat om Daisy och släppt ut henne i hagen ville hon rida lite barbacka på Prinsessan
- Jag vill inte att hon ska glömma mig,
jag är henne ägare...




När Tilde och hennes föräldrar hade åkt hem pratade vi lite med Linn om varför hon tycker att det är så jobbigt att låna ut saker och varför det blev som det blev i stallet

- Jag vet inte... Jag ville att Tilde skulle rida Prinsessan men jag vet inte varför jag kände i magen att hon inte skulle få låna Sess ? Jag ville inte känna så det bara kom...

Som sag, det där med känslor kan vara jobbigt när man bara är 5år
Vi lyckades iallafall komma fram till att det känns bra när man är snäll mot kompisar och att även om någon kompis rider på Prinsessan så kommer Prinsessan inte att glömma Linn
Linn kommer alltid att vara Prinsessans favoritmatte precis som Sessan är Linns absoluta favorit även om hon rider på lektionshästarna på lördagar...









 

1 kommentar: