torsdag 12 maj 2011

Känns tufft att erkänna men...

... ja Paul fick rätt, igen!




I går frågade Paul vad Linn o jag skulle göra idag
- Jag måste städa
Blev mitt svar varpå Paul kontrade med
- Med Linn hemma ? Det låter som en lysande ide, det vet man ju hur det slutar...




Jag försökte med att jag hade pratat med Linn om det, att hon var medveten om förutsättningarna härhemma idag och att hon hade lovat att leka själv
Ja, det var nästan så att jag själv trodde på vad jag sa men Paul fick liksom någon blandning av sarkasm o ironi i rösten
- Som sagt, man vet hur det slutar...








... ja, man vet ju det
Den här dagen sket sig liksom redan från början
Jag hade siktat in mig på lite sovmorgon eftersom det var länge länge sen jag hade det
Vad händer ?
Jo givetvis vaknar Linn strax efter sju och är mer än lovligt pigg
Att titta på Barnkanalen dög liksom bara i ett par minuter sen var det bara att tvinga upp ögonen och börja dagen
Efter frukosten började jag plocka ur diskmaskinen och där någonstans började ochså Linn


- Mamma jag vill ha min klänning men jag når den inte
- Ta något annat då
- Nej jag vill ha den rosa o vita klänningen
Ja det var bara att gå ner och hjälpa henne ta ner klänningen


- Mamma jag hittar inte mina skor
- Men leta efter dom....
- Mamma jag har letat
Ja, det var bara att börja leta efter skorna som givetvis stod mitt i hallen


- Mamma kom och torka mig
Ja inte kan man strunta i den uppmaningen


- Mamma jag vill cykla
- Kan du inte vänta med det en liten stund så jag får göra klart det här först
- Nej jag vill cykla nu
Hon fick vänta några minuter men sen var det liksom bara att gå med ut, hon har precis lärt sig att cykla och det finns inte på min karta att låta henne cykla ensam ute just nu,
risken att ramla är ju fortfarande rätt överhängande och jag tycker nog att det ska finnas en vuxen i närheten ett tag till


- Mamma jag är hungrig...
Javisst, det hade redan hunnit bli lunchdags så självklart var det bara att fixa lunch


- Mamma kan vi sätta upp hängmattan?
- Nej, det får pappa göra när han kommer hem
Efter en stund bestämde jag mig dock för att försöka,
hade en liten förhoppning att om jag lyckades med det hela så skulle hängmattan kanske kunna fungera som en liten sysselsättare en stund






Det känns tufft att erkänna men jag gick bet på att få upp den,
fick det helt enkelt inte att fungera och i samma stund Linn insåg det så brast hela hennes värld och allt var givetvis mitt fel...


Ja, här sitter jag nu
Klockan har precis passerat halvtvå och det enda jag fått gjort idag är att ha plockat ur diskmaskinen och kört/hängt två maskiner tvätt
Det är helt makalöst att ett så enkelt projekt som att tömma diskmaskinen kan ta en hel förmiddag i anspråk eller att det kan ta typ en timme att få sådär en tio plagg upphängda på torkställningen
Det finns inget som är så enerverande som att hela tiden bli avnruten, att aldrig få göra något färdigt från start till mål utan att man alltid måste passera div. omvägar








Men nu började Nicke Nyfiken så jag ska passa på att ägna dessa tjugofem minuter till att röja på köksbänken så att jag är ett steg närmare målet...


1 kommentar:

  1. det är fantastiskt vilket tålamod du har. själv hade jag nog i ren frustration kastat ut ungen,låst dörren och inte öppnat för en det var färdig städat.

    SvaraRadera