torsdag 19 maj 2011

Lite synd om mig...

... men bara lite


I dag upptäckte jag att jag ska jobba på söndag
- tufft läge
Jag befann mig mentalt i en helt annan schemaperiod än där jag borde ha befunnit mig och hade ställt in mig på en ledig helg och planerat därefter
I samma sekund som jag insåg att jag ska jobba på söndag så uppenbarades det att jag befinner mig precis i början av mina två skitveckor där jag typ jobbar hela tiden,
nej det är klart att jag inte gör det men det känns så...

Till råga på allt så var jag så dj*** klantig att jag trampade snett när jag skulle gå från en av våra brukare idag
Det gjorde sk*tont i foten direkt men gick sen över,
när jag efter lunch satt mig i bilen o trampade ner kopplingen gjorde det rejält ont och smärtan ökade på vareftersom



Men sen är det det där med smärta och Fru Ahlgren,
jag har en förmåga att vänja mig eller rättare sagt förtränga när det gör ont så jag reflekterade inte ens över att vi borde avstå turen till stallet,
än mindre tänkte jag på att vi kanske borde undvika att köra "terrängridning" eller som Linn uttrycker det hela
- Utforska backarna...

Ja, nu sitter jag här och är sur och irriterad äver det faktum att jag dels ska jobba på söndag och att närmaste sovmorgon är typ om elva dagar och dessutom har  ont i foten
*Stackars mig*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar