måndag 9 maj 2011

Det här med...

... blommor och bin


När vi skulle åka till förskolan hittade Linn en Barbie i bilen
Hon satt och smålekte lite med Baribiedockan och pratade högt för sig själv,
efter en stund frågar hon

- Mamma, varför har Barbiedockor ingen pullisnutt?
- Barbiedockor behöver väl inte det...
- Hur kan dom då föda barn?
- Barbiedockor föder inte barn
- Joho... det gör dom visst, jag har sett en Barbiedocka med bebis i magen. Den dockan har nog en pullisnutt.... Jag vill ha en sån docka

Linn fortsätter att prata med sin Barbie och efter en stund säger hon

- Nu vet jag... Barbie har en pullisnutt under sina osynliga trosor

Bra, då kunde vi lämna det ämnet
- ja det trodde jag iallafall

- Mamma... hur blir en Barbie gravid?
- Jag vet inte Linn
- Min kompis XX lägger killBarbiedockan neråt ovanpå flickBarbiedockans mage... så gör man barn säga XX men det tror inte jag...

Där var vi framme vid förskolan och diskussionen fick ett naturligt slut till min stora lycka
Det där med blommor & bin är inte helt enkelt,
speciellt inte när det gäller Barbiedockor




2 kommentarer:

  1. Linn får fortsätta att klura på det ett tag till...

    SvaraRadera
  2. Hon får gärna fråga pappa ;-)

    SvaraRadera