fredag 19 november 2010

Häromdagen...

... undrade Linn om det var slut på fredagar

När jag frågade varför hon undrade det blev svaret
- Det var länge sen vi åt sushi på Kamida
Och det hade hon ju alldeles rätt i så givetvis lovade vi henne att på fredag ska vi äta middag på Kamida

Halv åtta i morse började Linn tjata om sushi
Ungefär en gång i halvtimmen frågade hon hur länge det var kvar tills vi skulle åka till Kamida
Vid tretiden på em utbrast hon förtjust
- Jag tror det börjar bli kväll snart, det är inte lika ljust ute längre...




Så blev det äntligen kväll och lillsnorpan fick sin sushi

Själv provade jag en för mig ny rätt idag




Som vanligt smakade maten helt ljuvligt, servicen var på topp...

... ett enda litet men bara
- vid bordet intill satt två mammor med varsin bebis och jag kan inte låta bli att fundera över hur man är funtad när man finner det fullkomligt naturligt att lägga upp bebisarna på stolarna vid matbordet och byta blöjor?
På en restaurang?
Det spelar liksom ingen roll om det "bara" var en kissblöja lite vett & etikett har man väl för böveln?
Hur folk gör hemma i sina egna hus skiner jag blankt i men går jag på restaurang förväntar jag mig inte att behöva ta del av ett blöjbyte mitt i maten...

... och sen undrar folk varför en del resturanger är så "barnfientliga"


Nåja, Linn njöt av sin sushi och var på ett strålande humör vilket är det viktigaste






Scampi & grönsaker i svartpeppar&vitlökssås
*mums*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar