torsdag 25 november 2010

Helt seriöst...

... nu ger jag upp

I dag kände jag för första gången på mycke mycke länge att det fanns en aning mer energi dvs orken skulle räcka till lite mer än att just bara vara
Så jag beslöt mig för att ta tag i städningen o tvätten
- något som blivit grymt försummat den senaste tiden

Men efter att nu  ha försökt så gott som hela dagen ger jag upp, det är så dj**** tråkigt att aldrig kunna göra något från start till mål utan en massa avbrott hela tiden

Det hela började med att jag frågade om Linn ville ha frukost
- nej inte nu, jag vill vänta en stund
Kanon, jag började plocka lite och hann väl plocka upp fyra-fem leksaker innan mitt städande avbröts av

- Mamma, jag är hungrig nu!

Fixade frukost och tänkte sen fortsätta med plockandet,
tog väl typfem-tio minuter innan jag avbröts igen

- Mamma, jag vill gå ut nu!

Avbrott igen, hjälpte lillfröet med alla kläder
- såg till att stövlar, vantar & mössa satt som de skulle för att förhindra snön från att tränga in och tänkte i min enfald "kanon, nu kanske jag får iallafall en halv timme till lite effktiv städning"
Jomen pyttsan, ungeför var femte minut stod lilltrollet i dörren och behövde hjälp med div saker

Efter dryga halvtimmen var det dags att komma in och givetvis behövdes det hjälp av med blöta/snöiga kläder och jag ställde frågan om hon ville ha lunch
- Nej tack inte just nu...

Började vika tvätt och tänkt,  efter typ två tröjor var det någon som blev akut hungrig på lunch och sen har det liksom bara flutit på

- Mamma hjälp mig med min prinsessklänning
- Mamma var är mina kritor?
- Mamma jag vill måla med vattenfärg
- Mamma hur skriver man kram
- Mamma hur skriver man Renee
- Mamma jag vill se film
- Mamma.....

Dessemellan har båda katterna i omgångar skrikit efter mat, velat släppas ut/in och därtill ska även läggas att medans jag plockat unden två saker har Linn lyckats ta fram tre nya prylar eller flyttat tillbaka de saker jag redan plockat undan
- kort sagt det där med att få göra något från start till mål har skitit sig totalt

Nu börjar jag känna lite små panik
- det är första advent på söndag och jag vill faktiskt ha adventsfint då men det känns som att enda sättet att överhuvudtaget nå det målet är att låta en bomb brisera och sopa upp resterna eller helt enkelt  vara uppe om nätterna och städa 
Något som funkar i vanliga fall men knappast när man som jag dragit runt med ett envist virus i mer än två månader och kroppen helt dränerats på energi
 En helg på ett SPA skulle sitta rätt fint
Näe förresten,  jag behöver inte  ett SPAbesök
- jag behöver bara en soffa, lite goda praliner, kanske en bok eller ngr bra filmer men framför allt så känns det som om jag skulle behöva ett dygn "off"



3 kommentarer:

  1. Ha ha hahaha, underbart underhållande läsning. kanske för att man känner igen sig. gör som jag har bestämt mig för att göra. jag sopar ner dom värsta dammråttorna från fönsterbrädet och ställer dig ljustaken! **STOR KRAM**

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag följer ditt råd, är det även ok att sparka in leksakerna under soffan eller rent av kanske råka sopa upp en liten minihund eller två ???
    *kram*

    SvaraRadera
  3. Det är helt klart ok!. håll lite koll bara så du inte i sopandets stund sopar med Linn!

    SvaraRadera