torsdag 4 november 2010

Innan jag träffade Paul...

... var jag rätt  mycke en halvfabrikat människa

Ja om sanningen ska fram så var jag nog  rätt mycke helfabrikat typen
Den sidan av mig har avvecklats lite pö om pö
Självklart använder jag fortfarande både hel & halvfabrikat men inte i lika stor utsträckning som tidigare
Onsdagar är dock vår lilla "hel eller halvfabrikatdag" härhemma
- då är Paul Mr Onsdag på Eurosport och kommer oftast hem kring midnatt och då passar Linn och jag på att frossa i Findus Köttfärssås på burk, pulverbeasås, färdiga fiskgratänger mm

Häromdagen lyssnade jag på radio, det var en kock som pratade om soppor och om hur snabbt o smidigt det är att göra egen soppa
Ja, det går ju t.o.m snudd på lika snabbt att göra en egen soppa som att göra pulversoppa

I dag...


... kände jag att det var soppdag

Det blev en broccoli & blomkålsssoppa
Tog typ 20 minuter från start till mål och gott som sjutton blev det


Ja t.o.m Bosse som i ett obevakat ögonblick...



... hoppade upp på matbordet och provsmakade

Verkade tycka att det var gott, vi hade inte hjärta att köra bort honom utan han fick fortsätta att lapa soppa tills  han var nöjd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar