söndag 7 november 2010

Min farmor...

... var en hejare på att baka Jitterbuggar

Det har varit min absoluta favorit bland kakorna genom åren
- farmors har självklart alltid varit godast

I dag var det dags att fortsätta att baka mig igenom nya boken och eftersom jag hade äggvitor över från gårdagens bak så föll valet på just Jitterbuggar




Det är riktigt roligt att baka efter recepten i boken, bakningen hamnar liksom på en ny nivå
Jag har mest bakat efter recept med dl, tsk & msk mått
- i dom här recepten ska allt vägas och jag har kommit på att jag vill ha en digitalvåg, att väga 10gr är rätt knepigt på min nuvarande våg

Kul ät det ochså att lära sig nya saker som tex äggstrykning och att det inte heter grädda utan "baka av"

Jag har en känsla av att frysen så sakteliga kommer att fyllas på med div. kakor
- tur att barnen kommer hem i julhelgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar