torsdag 11 november 2010

Tomtar på loftet...

... hade han nog inte

Men knappast någon insikt om hemtjänstens jobb

Var till vårdcentralen o träffade min läkare igen, att vara utan röst i 19 dagar är lite för länge för att det ska klassas som "normal" biverkning av förkylning
Läkaren skrev en akut remiss till öron-näsa-halsmottagningen och beordrade mig att vara tyst så mkt det bara går

Ok...
... då behövde jag ju ett läkarintyg

- Vad arbetar du med
- Undersköterska i hemtjänsten
- Ja men det är väl inga problem, det är bara att vara tyst, dom förstår nog att du inte kan prata medans du städar

Ja för städar är ju det enda vi gör hos pensionärerna...

Han insåg till slut att städning är typ en väldigt liten del av arbetet men att orden dvs den sociala kontaketen är en desto större del så nu är jag sjukskriven fram till den 21a och innan dess ska jag förhoppningsvis ha hunnit få en tid hos öron-näsa-halsmottagningen

På väg hem stannade jag till på ICA och då ropade den här lilla tomten på mig...


Så nu är årets första tomteinköp gjort...

... och känner jag mig själv rätt så blir det nog en, två eller ja ett par stycken till

2 kommentarer:

  1. oooomäää Vad tusan, mer sjukskriven! du skulle ju bli frisk ju. *suck* får väl saknad dig på jobbet ett tag till. 80(

    SvaraRadera
  2. Usch ja, jag her verkligen ingen röst :( Jag vill ju tillbaka till jobbet - när du äntligen kom tillbaka så blev jag sjuk *otur*

    SvaraRadera