söndag 7 november 2010

Ska jag ta det...

... som ett tecken på att det vänder nu ?

Jag har svart bälte i att ta ihjäl växter i allmänhet och orkideer i synnerhet
Snälla vänner har ngr gånger kommit med fina orkideer till mig
Dom är så vackra när jag får dom, blommar så fint
Sen faller blommorna av och sen brukar det sluta med att allt som återstår är ett par torra kvistar

Men nu...



... upptäckte jag precis att en av orkideerna fått lite grönt på sig

Det lustiga är att jag tidigare följt skötselråden som suttit nerstuckna i krukan men den här gången kände jag bara
 - orka liksom, dom dör ju ändå
Så i väntan på orkidedöden har jag vattnant den lite som jag vattnar mina andra blommor dvs direkt ner i krukan och kanske mer sällan än vad som vore önskvärt
Därför känns det ju lite kul att blomman faktiskt överlevt ovanligt länge för att vara i det Ahlgrenska hemmet och dessutom producerat nytt...




Lite glad blev jag...

... och bestämde mig för att se det som ett tecken på att nu har det vänt
Nu är det nog med sjukdomar o elände i huset
It´s time to get back to normal life...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar