söndag 28 december 2014

Äpplet faller...

... inte långt ifrån trädet
 
 
När vi var och handlade sist ville Linn köpa strössel eftersom hon skulle baka en vintersockerkaka
Efter att ha varit ute i det underbara vädret på fm i går så bestämde sig Linn för att baka en sockerkaka
 
 



 
 
Linn läste receptet, mätte och gjorde allt på egen hand
När jag inte höll i kameran fick jag sitta på mina händer för att inte vara där och pilla och fixa för att göra det på "rätt sätt" dvs mitt sätt
När kakan var färdiggräddad och hade svalnat var det dags att dekorera den vintrigt
 
 






Senare på kvällen bjöd Linn på sin sockerkaka
Själv åt hon ingenting
 
- Jag gillar ju inte sockerkaka men jag tycker om att baka man blir liksom så himla glad och känner sig så bra och mysig när man bakar
 
Yes, that´s my girl
Hon må ha fått sitt minne och sin enorma kunskapstörst efter Paul men kärleken till bakning och känslan för vilket härlig "terapi" det är att baka har hon definitivt fått från mig och det arvet delar jag med mig av med stolthet
 


 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar