måndag 15 december 2014

Den Ahlgrenska...

... julgranen
 
 
Den Ahlgrenska julgranen är ett diskussionsämne härhemma såhär i decembertider
Kungsgran eller inte, sparsamt pyntad eller inte,
färgskala eller inte, barnens "dagispynt" eller inte...
 
 


... kort sagt många som tycker o tänker och det är mer än en gång jag tänkt "Jaja, om några år har alla barnen flyttat och jag får bestämma helt själv, min tid kommer..."
Men när vi var i Orlando och i julbutiken i Downtown Disney köpte lite julgranspynt så bestämde jag mig för att i år då skulle jag minsann klä granen helt själv
Linn knorrade lite men när hon kom på att hon förra året köpte en egen plastgran till sitt rum så gick hon till slut med på den iden
 
 


Men så gick vår hemresa inte riktigt som den skulle och semestern förlängdes med lite sjukhusvistelse, en rätt kaotisk och jobbig sådan och under dagarna på ECMO-IVA framstod det där med att klä julgranen och få den precis som jag ville tämligen oviktigt så i ett svagt ögonblick lovade jag Linn att hon självklart skulle få klä granen även i år
- precis hur hon ville
 
 


Jag kan ju säga att jag har ångrat just dom orden mer än en gång men jag tröstar mig med att det kommer fler jular och att jag någon gång i framtiden kommer att få klä granen precis som jag vill och att jag då förmodligen kommer att sakna barnens hjälp med det
Men i år är det bara att le och vinka
Julgranen är klädd och den blev precis som Linn ville, vad jag tycker om den spelar inte så stor roll och när allt kommer omkring så
- ja, vad är väl en julgran egentligen ?
Jul blir det ju hur som helst även om julgransprydnaderna spretar åt alla håll och kanter både vad det gäller färg, form och dessutom hänger totalt osymetriskt det viktigaste är ju trots allt att vi alla tre får fira jul tillsammans






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar