måndag 29 december 2014

Smart, smartare...

... Linn
 
 
Linns rum har den senaste tiden sett ut som en mindre naturkatastrof
Det har varit prylar "all over the floor" milt uttryckt
Linn och jag har x antal gånger sagt
 
- Vi hjälps åt att städa rummet.... I morgon...
 
 


Men efter frukosten idag fick Linn ett ryck och började städa och detta utan att be om hjälp eller sällskap
Hon höll på inne i sitt rum bra länge och pausade lite motvilligt för att följa med ut på en promenad
Så fort vi kom hem igen fortsatte hon att städa och till min stora förvåning gjorde hon det riktigt bra
Till slut var allt upplockat och det som återstod var att sortera Schleishästarna och alla tillbehör och då frågade hon snällt om jag hade lust att hjälpa till vilket jag givetvis hade
Vi sorterade hästarna och fixade lådor åt tillbehören, figurerna, staketen, hindren mm så att allt skulle finnas lättillgängligt när det var lekdags
 
 



När vi kände oss klara med rummet satte sig Linn och började leka med hästarna och jag passade på att ta en powernap på soffan
Efter drygt en timme vaknar jag av att Linn pratar med Paul
 
- Pappa... Skulle jag kunna få köpa lite star coins till StarStable nu när jag varit så duktig och städat mitt rum... Snälla....
 
 


Till saken hör att just extra "Star coins" till spelet var en av de ( få ) saker Linn hade på sin önskelista till jul och som hon inte fick och hon har vid ett par tillfällen de senaste dagarna frågat om hon inte kunde få köpa lite extra "star coins" men vi har envist sagt nej och hänvisat till att det precis har varit jul och att hon redan  fått så mycket
Men, jag har sagt det förut och kommer förmodligen att säga det igen
- Linn är smart
Och vill Linn ha något ser hon till att få det på ett eller annat sätt och den här gången hade hon nog räknat ut att med charm och tjat skulle det inte dimpa ner några extra coins till spelet utan det krävdes något extra utöver det vanliga och att städa sitt rum utan hjälp är absolut något utöver det vanliga när det gäller Linn och ska jag vara riktigt ärlig så var det helt klart värt 99:- att slippa hjälpa till med den saken den här gången och grejen är att när allt kommer omkring så kanske det inte var så himla smart drag av Linn den här gången för nu vet vi ju att hon klarar av att städa sitt rum på egen hand alldeles galant så nästa gång det är dags för röjning är det inte alldeles säkert att mamma hjälper till...




4 kommentarer:

  1. Haha hon är för underbar!

    SvaraRadera
  2. Där sköt hon sig själv i foten :-D.

    Mamma jag kaaaaan inte själv...pytsan ;-).

    SvaraRadera