onsdag 24 december 2014

Ja, så blev det...

... jul i år också
 
 
För första gången i mitt vuxna liv har jag inte jobbat rätt in i kaklet med julförberedelserna utan för en gångs skull haft läget under kontroll och det mest fantastiska av allt - dagen har varit totalt stressfri och redan vid halvelva nu ikväll  avslutade vi dagen med att se tre avsnitt av serien Nashville 
Jag som tidigare år brukar kämpa med städning, paketinslagning och alla andra förberedelser långt in på småtimmarna
Jag önskar att jag kunde säga att årets stressfria julförberedelser beror på noggrann planering men det är nog snarare så att det beror på att vi samarbetar så bra Paul och jag och att vi  - läs jag - i år har stressat ner och kapat en massa måsten eller helt enkelt omprioriterat vad jag tycker är viktigt och inte numera och det känns himla skönt
 
 


Nu är allt klart inför morgondagen
I Linns julstrumpa - som inte är en strumpa utan en tomte - ligger några chokladpraliner och en bok och under julgranen ligger att antal julklappar och bara väntar på att få öppnas
Det är ganska gott om paket under granen i år och utan överdrift kan jag nog skriva att sådär en 95% av dom är Linns och jag tror att vi prickat av det mesta på önskelistan
Ja förutom den där Friserhästen då,  en frieser brukar vara en rätt kostsam historia så den får nog vänta några år men jag tror nog att Linn kommer att somna nöjd i morgonkväll ändå
 
 






1 kommentar:

  1. Jag önskar dig och hela familjen en riktigt god jul! *kram*

    SvaraRadera