onsdag 3 december 2014

Så har vi...

... det här med tid
 
 
Vi alla har nog  lite olika uppfattning om tid
Ordet snart kan nog innebära allt från en dag till,
ja över en vecka tydligen
För mig innebär "Så snart som möjligt" att man hör av sig inom en-två ja kanske tre dagar,
en vecka är för mig inte "snart"
 
 


Genom företagshälsovården har vi rätt att få två samtal med en beteendevetare
Om det bedöms att man behöver ha fler samtal ska chefen godkänna det
Min chef och jag var rörande överens om att det nog skulle vara en bra ide för mig nu och jag skulle själv ringa upp och boka dessa samtal
 
 


Förra veckan ringde jag upp företagshälsovården för att boka dessa samtal och fick då till svar att beteendevetarna själva hör av sig och bokar tiden
Hon tog mitt telefon nr och avslutade med
 
- Någon av dom kommer att höra av sig så snart som möjligt...
 
 


Det är möjligt att jag är lite gnällig men jag tycker inte att så snart som möjligt är över en vecka eller om vi nu ska vara petiga - och till deras fördel - fem och en halv arbetsdagar
Jag tycker att det är allt annat än snart
Men kanske är det så att jag är otålig, att jag liksom vill få allt överstökat och sen kunna gå vidare
Jag vill inte ha dom här känslorna som poppar upp i skallen hela tiden
 Jag vill få sova lugnt om nätterna och slippa vakna med andan i halsen men framför allt vill jag vakna utvilad och jag vill slippa hamna i dom där stunderna under dagen då jag bara blir sittandes och inte orkar göra någonting
Kort sagt, jag vill få prata ur mig sk*ten och sen gå vidare för helt uppenbart funkar det rätt risigt att vara sin egen psykolog hur otroligt smart jag än är när jag resonerar med mig själv
 
 
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar