torsdag 18 december 2014

Ett äventyr ...

... som berörde
 
 
Både igår och idag har jag hamnat i situationer då jag fått en påminnelse om Linns lilla "äventyr" och hur mycket hennes resa har berört människor som på olika sätt kommit i hennes väg och på olika sätt tagit del av hennes resa
Att familjen och våra vänner blivit berörda och tänkt på Linn har jag förstått men jag har nog inte riktigt insett vidden av det hela, att även "okända" människor har påverkats så pass mycket  har jag nog inte riktigt förstått förens nu
 
 


I går pratade jag med handläggaren på försäkringsbolaget där vi har Linns barnförsäkring
Efter att vi snabbt hade avhandlat vilket konto pengarna skulle sättas in på så övergick vi till att prata om Linn och allt som hänt och när handläggaren mot slutet av samtalet med gråten i halsen önskade oss men framförallt Linn en God Jul och sen sa
 
- Om du bara visste hur mycket jag har tänkt på Linn och hur glad jag är över att det fick ett så bra slut. Det ska bli så roligt att berätta för mina kollegor att Linn mår bra...
 
Ja, då fick även jag lite tårar i ögonen och en liten aning om vilket engagemang och hur mycket känslor vårt lilla troll har framkallat hos folk och blev samtidigt både glad och rörd över både hennes och hennes kollegors omtanke
 
 


I dag hade Linn en tid på Barnläkarmottagningen och vi hann inte ens anmäla oss i receptionen innan läkaren tog emot oss med öppna famnen och utbrast
 
- Å så roligt att se dig Linn, du ser så pigg och frisk ut, nu har du räddat min dag
 
Sen berättade han att han tänkt så mycket på Linn ända sen han läste hennes journal för ett par veckor sen och att han hade förväntat sig att få träffa en trött, lite hängig och blek tjej och inte en så pigg, frisk och leende tjej som den Linn som kom på besök idag
 
Egentligen var anledningen till dagens besök uppföljning av urinvägsinfektionen men innan vi kom dit var vi ju tvungna att berätta hela storyn om flygresan, nödlandningen osv eftersom han ville höra om alla detaljer som inte fanns nedtecknade  i journalen
Till saken hör att vi under Linns första år gick hos just den här läkaren på tillväxtkontroller och det kändes riktigt skönt att han mindes Linn och att hon inte bara var en i mängden bland alla patienter utan att han hade ett engagemang och framför allt att hans omtanke kändes äkta
 
 


Efter en stunds trevligt prat avslutades besöket med att konstatera att Linns magnetröntgen sett jättefin ut så nu kan vi släppa den biten
Vi fick även veta att odlingen av Linns urinprov på akuten på Astrid Lindgrens barnsjukhus visat att Linns uvi inte berodde på en av de vanliga bakterierna som orsakar uvi  utan en bakterie som vanligtvis ger lunginflammation men i ytterst sällsynta fall även kan ge uvi, föga förvånande att just Linn skulle drabbas av just den bakterien med tanke på allt hon gått igenom
Eftersom dagens urinprov visade spår av vita blodkroppar så skickade han provet på odling för säkerhets skull så nu är det bara att hålla tummarna för att bakterierna är puts väck och att vi snart kan lämna det här sk*tåret bakom oss och ta med oss allt det goda som det här året trots allt burit med sig och gå mot ett betydligt soligare och trevligare 2015
 
 
 
 





2 kommentarer:

  1. Ja, Linns 'äventyr' har berört otroligt mycket o jag är så glad att läsa att hon mår så bra igen!
    Önskar Er en fantastiskt härlig Jul o ett riktigt Gott Nytt År!!
    Kram Marie!

    SvaraRadera