torsdag 13 januari 2011

Den godaste...

... fikan ever!


Jobbade fram till två, direkt efter det till stallet för att titta till Prinsessan och sen raka vägen till förskolan för att hämta Linn

Anledningen till att jag tog stallet före förskolan beror på att om jag skulle gjort tvärtom hade jag kommit mitt i mellanmålet vilket inte är så poppis eller rättare sagt
- det är icke önskvärt från personalens sidaa så jag passade på att utnyttja "mellantiden" till att kolla till Sessan och komma hem lite snabbare efter hämtningen istället

Nog om detta, väl hemma mös Linn o jag en stund i soffan, öppnade en försenad julklapp som hon fått av sin favvofröken och pratade lite omm vad dom hade gjort på förskolan under dagen
Efter en stund ville Linn leka lite för sig själv så jag passade på att sätta  mig framför datorn för att kolla mail, "Familjeliva", "Facebooka" mm

Linn höll till i köket och det var skrämmande tyst, så tyst att jag ngr gånger frågade vad hon höll på med och varje gång fick jag samma svar
-Ingenting!

Tystnad och ordet Ingenting fick ju helt klart varningsklockorna att ringa men...

... ja jag erkänner jag var helt enkelt för trött för att orka kolla efter vad som pågick och lät henne hållas, tänkte väl att vad kan hända?
Och vad som än har händer  så  köper jag det
- allt för ngr minuter framför datorn och lite avkoppling efter arbetsdagen

Efter en stund kommer Linn in till mig




- Mamma... jag tänkte att du hade jobbat och var trött så jag har fixat fika till oss

Behöver jag tillägga att hjärtat blev alldeles varmt och att  aldrig någonsin har drömmar, kärleksmums & blåbärsoppa smakat så underbart gott som det gjorde just då...



2 kommentarer: