söndag 16 januari 2011

Jobb och...

... lite kreativitet

Dagen inleddes med ett par timmars jobb, kändes väl sådär att åka iväg i morse
- jag har verkligen svårt för tidiga mornar, speciellt när det är mörkt o trist
Men timmarna på jobbet gick förvånansvärt snabbt o smidigt

Eftersom det var rena rama tråkvädret ute med snöblandat regn som förvandlade världen till slask så fick det bli en inne eftermiddag
Linn och jag bläddrade lite i mina mönster tidningar och sen gjorde vi ett besök i mitt tygskåp






Linn beställde en klänning och valde sen ut tyg som hon ville ha,
nu ligger det tillklippt och bara väntar på nästa steg...

När jag klippt till klänningen fick jag lite småbitar över som raskt förvandlades till en liten bärbar säng till lilla Rosa






Man ska nog inte kika närmare på sömmarna i smått eller konstruktionen i stort
- men hallå vad kan man begära ?
Från start till mål på drygt tjugo minuter

Nu ska jag natta Linn sen ska helgen avslutas framför TV´n med stickningen i högsta hugg medans jag låter mig roas av först "Solsidan" och sen "Morden i Midsommer"
- sämre avslut på helgen kan man ha




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar