torsdag 20 januari 2011

För mycke...

... är aldrig nog

Eller hur tillfredställer man en 5åring på bästa sätt?

Linnsan feberfri och tämligen rastlös efter ngr dagar hemma med enbart mamma till sällskap så i morse bestämde jag mig för lite "Linn & mamma mys"

Vi klev in på Lekrymden strax efter tio och eftersom det bara var Linn & jag dvs utan sällskap av någom kompis så fick jag glatt ställa upp och klättra, åka rutchkana & leka i största allmänhet




Linn njöt för fulla muggar och flängde runt som jag vet inte vad och jag försökte hänga på så gott jag kunde men det var bara att inse
- jag ligger ljusår efter vad det beträffar både smidighet & snabbhet




Efter lite mer än två timmars bus o lek kände sig Linn nöjd med besöket och avrundade det hela med lite fika





På hemvägen tog vi en tur förbi stallet och hälsade på Prinsessan






Det blev massor av mys och en rejäl omgång med ryktborstarna innan vi släppte ner henne till kompisarna i hagen igen




Väl hemma igen hamnade vi vid köksbordet och jag fick äran att klippan ut klippdockorna Victoria & Daniel med tillhörande garderob
Tänk, jag trodde väl aldrig att jag skulle köpa Kronprinsessan som klippdocka och än mindre att jag skulle ägna lite mer än en timme åt att sitta o klippa ut div klänningar, skor & peruker till densamma

En liten parentens till em´s pyssel - till Klippdockan Victoria medföljde sju olika klänningar medans stackars Daniel fick nöja sig med en frack och en maskeradkostym
Det kan inte vara lätt att vara Kronprinsessans man...

Nåväl, efter Lekrymden, stallet & pysslet så började min hjärna känna sig lätt mosig så när Linn tyckte att vi skulle leka med klippdockorna så gjorde jag henne besviken genom att säga att jag ville ta det lite lungt en stund...

- Mamma, du gör aldrig något med mig... jag är såååå ensam.... det är tråkigt tycker jag


Få se nu
- Över sex timmar tillsammans, sex timmar då vi umgåtts intensivt och klättrat o haft oss på Lekrymden, suttit i bilen och berättat spännande spökhistorier för varandra, myst tillsammans i stallet med Sessan och pratat en massa under den tiden, över en timmes pysslande & småprat vid köksbordet och ändå...

*Tjoff*

Där satt den
-  pilen rakt in i det dåliga samvetet
Men helt seriöst, jag tror en 5åring mår bra av att ha lite tråkigt o ensamt en stund
Så ensamt det nu blir när man befinner sig i samma rum



 








  

5 kommentarer:

  1. Vi får väl ta o leka tillsammans någon dag =)

    SvaraRadera
  2. JA, det tycker ja låter som en bra idé

    SvaraRadera
  3. Hur är det med nacken efter allt klättrande?

    Tilde får ha massa tråkigt, hon har en tråkig mamma som inte underhåller henne särskillt mycket :-D.

    SvaraRadera
  4. Med värktabletter klarar man det mesta även om det kanske inte alltid är så smart... Naprapaten nästa!
    Men du, Tilde har väl ingen tråkig mamma - jösses ni är ju i farten jämt med skridskor, spark, renovering o allt vad ni gör *s*

    SvaraRadera