tisdag 18 januari 2011

Det fanns en tid...

... då jag hade något att säga till om

Ibland kan jag längta tillbaka lite till den tid då jag var chef över Linns garderob och därmed bestämde vad hon skulle ha på sig
Min chefsposition har  förändrats,
numera är min enda uppgift att informera om "I dag behövs thigts & långärmad t-shirt" eller
"I dag kan du ha shorts eller klänning" osv

Vid mycket sällsynta tillfällen dvs när vi ska iväg bort på fest eller så då kan jag möjligtvis få vara med och komma med lite synpunkter men den som har sista ordet är alltid Fröken Ahlgren...





... det blir alltid en mix av färger & mönster när Linn klär på sig
- hon känner sig alltid nöjd & fin i sina val
Jag?
Ja jag jobbar på att bli bekväm med tanken att det viktigate är ju att stimulera hennes intresse, att hennes fantasi o kreativitet är bra mycke viktigare än min åsikt om vad som passar ihop och inte
Men ibland, bara ibland skulle jag vilja bestämma....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar