lördag 8 januari 2011

Plötsligt händer det...

... och kossorna hoppar in i hagen en efter en!





Bättre sent än aldrig...
Jag skulle ljuga om jag sa att vi gjort någon affär av det hela eller att vi slitit vårt hår och kämpat med den lilla damen
Tvärt om, vi lyssnade till "experterna" och lutade oss lätt tillbaka i väntan på att det skulle hända
dock inte helt stillasittandes o tigandes utan vi har peppat, pratat om det, erbjudit "mutor"

I augusti kom ängen o kossorna upp
6 kossor på ängen = ett besök på BR och köpa valfri leksak

Ängen har funnits där, kossorna har snällt stannat på klisterarket brevid och Linn har varit tämligen ointresserad

Men så plötsligt händer det bara, bara sådär *poff*
Kossorna får trava in på ängen en efter en och jag tror att både Linn, Paul & jag är lika förvånade
Linn är stolt som en tupp, har växt flera meter och strålat som en sol hela kvällen

Jag?
Jag är både glad & stolt över min lilla Snorpa som kämpat hårt och äntligen nått ett stort delmål
samtidigt så...

... ja, jag kan bara konstatera att Linn bara blir större och större
Vart tog min lilla bebis vägen?
herre jösses, det var ju  häromdagen som hon låg där i min famn och jag satt och undrade hur allt skulle gå...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar