söndag 9 januari 2011

Jag har nog...

... laddat mina batterier!





För en månad sen orkade jag nätt och jämt stå brevid och titta på medans Linn lekte,
idag var vi ute länge och vi hann med både att...






... bygga en snögubbe





och en snöhäst som givetvis döptes till SnöPrinsessan

När vi byggt färdigt roade sig Linn med att klättra på stora snöhögen och jag passade på att skotta samt knacka packad snö och is på uppfarten








Efter två timmar ute i det underbara vädret hade vi fått nog och gick in
Hade det varit för en månad sen hade jag garanterat slängt mig på soffan och sovit en stund men...




...  idag lyste höstens trötthet o orkeslöshet med sin frånvaro så jag passade på att baka de där Kärleksmumsen som maken väntat på sen i slutet av oktober och när jag ändå hade ångan uppe så passade jag även på att baka vanilj & chokladdrömmar

Otroligt men sant
- det känns som om jag är på banan igen vilket är en underbar känsla

Ungefär lika mysig känsla får jag när jag titar ut genom fönstret och ser den otroligt stämmningsfulla snölyktan Linn o jag byggde tillsammans idag

















 

2 kommentarer:

  1. det låter som en riktigt mysig dag.

    SvaraRadera
  2. Yes, mys på hög nivå även om den inte blev som planerat pga av att Paul blev blixtinkallad på jobb...

    SvaraRadera